Bujumbura - Reisverslag uit Bujumbura, Burundi van Denies Blokland - WaarBenJij.nu Bujumbura - Reisverslag uit Bujumbura, Burundi van Denies Blokland - WaarBenJij.nu

Bujumbura

Door: Denies

Blijf op de hoogte en volg Denies

16 Juli 2012 | Burundi, Bujumbura

Hallo allemaal,

Gisteren ben ik aangekomen bij Marieke in Bujumbura. Ik heb een fijne tijd gehad in Jinja! Ik heb vanuit Jinja een lift gekregen naar Kampala van Isabel. Onderweg hebben we haar dochter opgehaald die logeerde bij een vriendin van haar die woont daar in een prachtig huis aan de nijl. En dan rij je even 5 minuten en kom je huizen tegen gemaakt van modder e.d. Heel apart is dat!
Vanuit Kampala heeft een taxi me naar het vliegveld gebracht. Omdat ik niet 3 uur van te voren aanwezig was, was ik een beetje gestrest het was namelijk erg druk op de weg. Maar aangekomen op het vliegveld en ingecheckt kreeg ik te horen dat de vlucht een uur vertraging had. Mijn trolly was te groot om als handbagage mee te nemen dus die moest ook met de rest van de bagage mee. Toen vielen ineens ook de lichten uit. Ik wist niet wat ik meemaakte haha. Maar uiteindelijk zat ik in het vliegtuig als een van de weinige Basunga's (dat is wat constant naar je word geroepen hier als je blank bent)

Aangekomen in Bujumbura kon ik Mariekie al zien zwaaien maar ik moest nog op mijn bagage wachten. Ik had al een vreemd voorgevoel. Eerst kwam mijn grote koffer. En toen kwam niet mijn trolly. en nog steeds niet en nog steeds niet. En toen kwamen er geen koffers meer de band op. NEE!! dacht ik toen. Maar helaas het was wel waar ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen maar tijdens de tussenstop in Kigali (Rwanda) is mijn trolly van het vliegtuig gehaald. :(
Ik moest een formulier invullen en ze zouden ons bellen wanneer ik m'n koffer op kon halen. Een aardige Engelsman heeft me geholpen en gaf me gelijk zijn kaartje, hij was blijkbaar de eigenaar van een hotel hier in Bujumbura en ik en mijn vriendin moesten maar eens langs komen zei die. Okee... haha

Toen eindelijk Marieke kunnen zien. Het is altijd gek maar als ik Marieke zie is het net alsof ik ze wekelijks nog spreek haha.

Aangekomen bij het weeshuis (wat hier een verboden woord is trouwens) liet Marieke mijn kamer zien. Foto komt nog maar het is een heerlijke kamer met een heerlijk bed en mijn eigen badkamer :) I'm happy!

Toen gingen we naar buiten om de kinderen te ontmoeten. Er zijn heel veel kinderen hier en ze zijn allemaal heel nieuwsgierig! Ik had niet verwacht dat ze zo enthousiast zouden zijn! Ze vroegen gelijk naar jullie Saar en An hoe oud jullie waren en ik kreeg gelijk allemaal vragen. Of Ariel zich niet alleen voelt met al die meiden. 'nee die heeft toch allemaal vrienden dat zei marieke? dat is toch zo denies?' werd er gelijk gezegd. En ze vroegen: 'Ken jij Juda? Ik bid elke dag voor hem.' dus ze weten al aardig wat van de Sliedrechters af hoor. 'Is Diana Marieke's beste vriendin?' En ik kreeg nog veel meer vragen. Heel grappig. Daarna hebben Mariek en ik nog wat bijgekletst heb ik gedoucht en ben ik naar bed gegaan.

De volgende ochtend gestart met pannenkoeken :D Ik heb heel veel tekeningen enzo gekregen! Met iloveyou you are so pretty enzo erop getekend en geschreven. En toen ben ik met een paar meiden een kaartspel gaan spelen toen klom er een klein meisje op mijn schoot (peace) die volgens de rest van de kinderen van blanke mensen houd. Ze zat allemaal aan m'n gezicht en vond het heel interessant :P. 's Middags zijn Marieke en ik naar een hotel gegaan om te zwemmen op de motor van Mariek omdat we vrij waren. We zijn daarna naar het vliegveld geweest. De mensen van air uganda waren al weg. Daarna naar het kantoor van air Uganda en als het goed is kan ik mijn koffer morgen ophalen. Ik ben benieuwd hoe die dan ruikt want er zit een beetje vochtige bikini in.. iewl! Ik ben ook ingedeeld in het zomerprogramma om mee te draaien. Morgen gaan we bijvoorbeeld naar de dierentuin. Ik ben heel benieuwd hoe een dierentuin er hier in Burundi uitziet! Ik vind het leuk dat ik hier zo'n lange tijd ben dan kan ik echt meemaken hoe Marieke hier leeft! We hebben net een lekker broodje gegeten en Marieke ligt nu uit te buiken op bed :)


Ik vind het heel leuk om jullie reacties te lezen! Ik heb hier trouwens geen bereik dus smsjes krijg ik niet binnen.

Groetjes uit Bujumbura! X

p.s. Nu ik dit type zit ik in Marieke haar kamer en elke keer komen er kinderen bij het raam even kijken of vragen wat ik aan het doen ben wie ik aan het mailen ben mijn vriend of een vriendin.

  • 16 Juli 2012 - 19:10

    Marleen:

    Klinkt heerlijk Denies! Geniet ervan!
    Ennuh..
    Ik denk dat er in de dierentuin zwart met witte koeien staan ;)

  • 17 Juli 2012 - 01:08

    Anouk:

    Super leuk om te lezen :D

  • 17 Juli 2012 - 07:00

    Opa En Oma:

    het is dinsdagmorgen en ik sta op het punt om naar het winkeltje te gaan. 't is hier nog steeds regenachtig maar we houden de moed erin. zaterdag hopen wij uit te varen, en dan kan ik je niet meer schrijven maar voor die tijd hoor je nog wel iets van, dag lieve schat. oma.

  • 17 Juli 2012 - 07:00

    Opa En Oma:

    het is dinsdagmorgen en ik sta op het punt om naar het winkeltje te gaan. 't is hier nog steeds regenachtig maar we houden de moed erin. zaterdag hopen wij uit te varen, en dan kan ik je niet meer schrijven maar voor die tijd hoor je nog wel iets van, dag lieve schat. oma.

  • 17 Juli 2012 - 08:01

    Ina:

    Klinkt heel goed! En wat heerlijk dat sommige dingen altijd hetzelfde blijven zoals Marieke die ligt uit te buiken op haar bed... Hahaa!

  • 17 Juli 2012 - 10:44

    Mammie:

    Ha schat , eindelijk Wi fi. Wat heerlijk om weer bij te lezen, na zolang geen cotact. Inderdaad geen bereik. Hier ook heerlijk, lekker strand weer , vlechtjes, vissen, lezen . Je weet wel. Sarah zit ongeduldig te wachten tot ze mag lezen ;-) in dit internet hok. Heb je je koffer al? Wat een reis joh! Ik was heel blij toen we eindelijk de sms kregen dat je bij Marieke was. Nou veel liefs van ons uit zonnig Frankrijk. Xxx

  • 17 Juli 2012 - 10:59

    Saartje:

    Haaaah super leuk Den.....

    Ik mis je wel hoor...
    Dit moet ik even zeggen : lekker voor je dat je trolly weg was hahahahaha...
    GRAPJE maar het is wel grappig. leuk dat iedereen daar zo ethousiast is.... ik hou van jou

    -x-x-x- Sarah

  • 17 Juli 2012 - 15:15

    Lisan:

    Heel leuk om je verhalen te lezen, wereld reizigster! Enne, hou je naam hoog he: diva! ;) Liefs

  • 17 Juli 2012 - 18:39

    Dick:

    He reiziger, lekker aan het genieten? Hoe bevalt de koude douche eigenlijk? ;-p Take care, en de groeten aan Marieke!

  • 19 Juli 2012 - 08:24

    Roos:

    lieve denies heerlijk om te horen dat je veilig bij marieke bent.veel plezier en god blesss you dikke knuffel voor jou en marieke...xxx

  • 19 Juli 2012 - 08:36

    Martine:

    Hee Denies! Wat een mooie avonturen en een mooie verhalen! Fijn dat je het zo heerlijk hebt en ik hoop dat je nog een hoop mooie dingen gaat zien. Beetje jammer van je trolley, maar oke.. He meid, geniet er nog van en laat je verbazen door alle mooie en vreemde dingen! X Martine (van de Zuring, wie ander?!)

  • 20 Juli 2012 - 12:12

    Ro En Elz:

    Geweldig Den ,geniet ervan en de grt aan Marieksie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burundi, Bujumbura

Afrika avonturen

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Home sweet home

26 Juli 2012

Avonturen

22 Juli 2012

Blue Bay

22 Juli 2012

Cribhouse maandag, dinsdag, woensdag, donderdag

16 Juli 2012

Bujumbura
Denies

Actief sinds 30 Maart 2012
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 32160

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 04 Oktober 2012

Barcelona met Noukie

15 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Afrika avonturen

Landen bezocht: