Africa adventure - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Denies Blokland - WaarBenJij.nu Africa adventure - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Denies Blokland - WaarBenJij.nu

Africa adventure

Door: Denies

Blijf op de hoogte en volg Denies

11 Juli 2012 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal

Ik vind het erg leuk om alle reacties te lezen!
Ik heb het hier heel erg naar mijn zin!

Maandag ben ik samen met Winette naar Jinja gegaan en zijn we de 'stad' in geweest. Dat is toch wel heel anders als in Nederland haha allemaal kleine winkeltjes met zelfgemaakte spullen en allemaal zo goedkoop!
We hebben ergens wat gegeten bij een tent van een oude australische vrouw van 70.
Daarna zijn we naar wat winkeltjes gegaan.

Winette heeft me afgezet bij een hotel waar ik kon zwemmen. De mensen hier zijn zo gastvrij daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren je voelt je echt welkom!

Wat ik hier merk is dat je als blanke echt op valt. Je kan niet opgaan in de massa zoals in Nederland iedereen kijkt naar je omdat er hier gewoon niet veel blanke mensen rondlopen. Ik heb heerlijk gezwommen en gelezen. Er kwamen zelfs apen het terrein op. Alle mensen van het hotel rende ze achterna om ze weg te jagen. Dit was een erg grappig gezicht!
Winette zal me om 6 uur ophalen en om 5 uur begon het ineens uit het niets keihard te regenen en onweren ik wist niet wat ik meemaakte. dus heb ik in het hotel gescholen en kwam erachter dat ze er wifi hadden! joehoe!

Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk wel weten ben ik echt een zeur met eten en maandag was ik nog de enige van de groep hier en kreeg ik eten bij m'n kamer gereserveerd. Maar dan was het al opgeschept en echt enorm veel! En ik lust gewoon heel weinig maar wil ook niet onbeleefd zijn dus doe ik hard m'n best zoveel mogelijk op te eten :)

Dinsdag is de rest van de groep gearriveerd. Heel veel verschillende mensen van allemaal verschillende landen. In mijn kamer slaapt een meisje uit australie. Ze is erg aardig. Wat ik leuk vind om te zien is dat je nu in contact komt met mensen met wie je normaal gesproken niet echt om zal gaan maar ik kom er nu achter dat het hele aardige mensen zijn.

De conferentie is goed! Ik doe erg mijn best om alles in het engels te verstaan! Maar tot nu toe gaat dat prima. Tenzij iemand met een accent tegen mij begint te praten haha. Beltegoed noemen ze hier trouwens 'airtime' :P

Vanmiddag heb ik heerlijk in de tuin gelegen en genoten van het prachtige uitzicht! Het is hier zo ontzettend mooi!

Het meest lastig om te zien was de armoede onderweg. Zoveel kleine kinderen langs te kant van een enorm drukke weg en het zijn zulke schatjes om te zien echt zo lief! En dan in Entebbe zie je het huis waar de president woont en dat is zo ontzettend groot asociaal gewoon. Ik snap niet hoe die man het over zijn hart kan verkrijgen om zo te leven! Want eigenlijk faalt hij gewoon in het president zijn want er zijn zo ontzettend veel mensen hier die zo arm zijn! Maarja zo is het hier in Afrika..

Morgenmiddag hebben we wat vrije tijd en ga ik met een paar meiden uit Schotland nog even Jinja in. Het zijn hele aardige meiden die vrijwilligerswerk gaan doen van mijn leeftijd :)

Er zijn ook een aantal mensen hier die in Jinja wonen. Ik praatte gister met een vrouw; betty van 22 dus maar 4 jaar ouder als mij. Een van de eerste vragen die ze mij stelde was: Are you married? Ik was zo verbaasd? Hier is dat natuurlijk heel normaal maar daar was ik me nog niet even bewust van zij is al getrouwd en heeft een kind van 2.

Iets waar ik ook erg aan moet wennen is de dieren. Je hebt hier apen maar die blijven wel op afstand hele mooie en grote vogels zijn echt heel mooi! Maar ook heeel veel kikkers gekko's en insecten waar ik de naam niet van weet maar ze zijn enorm haha Gelukkig is mijn kamergenote niet zo'n mietje als dat ik dat ben dus jaagt ze ze allemaal weg voor me haha Ik ben erg blij met haar!

Ik slaap hier trouwens erg vroeg want het is al om 19.00 donker en word om 7.00 weer licht.

Ik zal snel weer wat schrijven! En ga nu proberen wat foto's te plaatsen!

Liefs vanuit Oeganda

  • 11 Juli 2012 - 18:07

    Marleen:

    Wat fijn dat je het zo goed hebt! Neem alles in je op en onthoudt het goede!
    Geniet ervan lieve Denies!

  • 11 Juli 2012 - 18:30

    Daddy:

    Hé scheet. Leuk dat je even belde. Wij leven enorm met je mee. Miss you. Alles prima hier. Leuke schrijfstijl, een plezier om je stukjes te lezen. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX pappa

  • 11 Juli 2012 - 18:35

    Suus:

    Wauw Denies wat een prachtig verhaal weer! Ik leef helemaal met je mee en hoor je praten zoals je schrijft. Wat een mooie belevenis meis! En wat leuk dat je gezellige en leuke mensen om je heen hebt!

    Heel veel plezier!!
    Groetjes uit Rotterdam! We missen je!
    Suus

  • 11 Juli 2012 - 18:40

    Mammie:

    Ha lief, Dat klinkt allemaal goed hé...
    Het is heerlijk om alles te horen, het liefst zou ik met een camera mee kijken, maar helaas dat lukt niet ;-) Maar door jou leuke schrijfstijl klijken we toch een beetje mee. ;-)
    Fijn dat het lukt met je engels....tot sms, skype of bels... xxxx

  • 11 Juli 2012 - 18:42

    Mammie:

    Enne...oh ja, we willen meer foto's , ook van jou ;-) Niet alleen je voeten...

  • 11 Juli 2012 - 19:30

    Oma:

    lieve denies, net je verslag gelezen, leuk om zo met jou op reis te zijn.het is half tien, maar we gaan vroeg naar bed, want morgen gaan we voor drie dagen naar ome jan, ans van 't kantoor gaat met ons mee. ik hoop volgende week weer wat van je te lezen, kusjes van opa en oma blokland.

  • 11 Juli 2012 - 23:54

    Anouk:

    Woow wat een mooi geschreven verslag,
    Ik mis je !!

  • 12 Juli 2012 - 11:12

    Ina:

    Ha lieverd, wat heerlijk om te horen dat je het naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van!

    X Ina

  • 12 Juli 2012 - 19:40

    Robert En Elzeline:

    Wauw wat maak je een hoop mee, gaaf joh!! Geniet maar van alle bijzondere dingen die je meemaakt! Geweldig dat je dit kan doen!

  • 13 Juli 2012 - 12:15

    Marion:

    Hej lieverd!
    Wat goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar in Oeganda.
    Wij hopen dat je nog een leuke tijd hebt daar en zijn benieuwd naar je tijd in Burundi!
    Heel veel liefs en dikke kusss
    Marion & Rob

    PS: Leuke rok!

  • 14 Juli 2012 - 16:56

    Dick&Inge:

    Ha Den, heeeeerlijke verhalen!! Erg leuk dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan en take care!
    gr.D&I

  • 15 Juli 2012 - 09:52

    Roelie:

    Hee Denies!

    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan!

    Liefs, Roelie

  • 15 Juli 2012 - 11:50

    Oma:

    lieve denies,
    ik heb je net aan de teelefoon gehad, wist niet wat ik hoorde, zo'n eind weg en toch zo dichtbij.
    net je vader aan de telefoon gehad, was op z'n stekkie neergestreken in frankrijk. goede reis gehad. Wij trouwens ook van en naar Frankrijk, alleen regen en regenbuien. Liefs van oma en opa

  • 15 Juli 2012 - 19:35

    Je Liefste Nichie Jv:

    Echt leuke foto's
    leuk verhaal
    Maar zat er opeens een kikker in je kamer hahahahah
    Veel suc6 metde komende weken

    Xxxx Janne

  • 15 Juli 2012 - 19:53

    Maria Vos:

    Hoi lief nichie,

    We zitten hier met z'n 6-en aan tafel;jannali,Janne, Coosje, sien, Arjan, en ik. Kijk maar uit dat je straks geen aap naast je in je bed hebt liggen,daar in donker Afrika.
    Leuk om je avonturen te lezen. Kus en groet.

  • 15 Juli 2012 - 19:53

    Maria Vos:

    Hoi lief nichie,

    We zitten hier met z'n 6-en aan tafel;jannali,Janne, Coosje, sien, Arjan, en ik. Kijk maar uit dat je straks geen aap naast je in je bed hebt liggen,daar in donker Afrika.
    Leuk om je avonturen te lezen. Kus en groet.

  • 16 Juli 2012 - 12:57

    Francien En Josje:

    Hoi Denies,

    Wat is het mooi daar!
    Leuk geschreven.

    Wat maak je allemaal mee zeg, geniet er van!

    xxx

    Francien en Josje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Afrika avonturen

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Home sweet home

26 Juli 2012

Avonturen

22 Juli 2012

Blue Bay

22 Juli 2012

Cribhouse maandag, dinsdag, woensdag, donderdag

16 Juli 2012

Bujumbura
Denies

Actief sinds 30 Maart 2012
Verslag gelezen: 3123
Totaal aantal bezoekers 32174

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 04 Oktober 2012

Barcelona met Noukie

15 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Afrika avonturen

Landen bezocht: