Reis - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Denies Blokland - WaarBenJij.nu Reis - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Denies Blokland - WaarBenJij.nu

Reis

Door: Denies

Blijf op de hoogte en volg Denies

08 Juli 2012 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Zaterdagochtend ben ik vroeg vertrokken naar Oeganda! M'n ouders brachten me naar het vliegveld in Brussel. Bij het inchecken bleek dat m'n koffers te veel wogen.. oeps haha
maar gelukkig hoefde ik niet veel bij te betalen en kreeg ik alleen een zuur gezicht.
We hebben even lekker een bakje koffie gedronken en toen afscheid genomen.
Het was wel heel gek om alleen door de douane te gaan en m'n ouders en ariel, anna en sarah achter te laten. Maar ik kreeg er wel een kick van. Dit ga ik gewoon doen dacht ik! En dat denk ik nog steeds.

Toen ik bij de security kwam moest ik de vloeistoffen uit mijn handbagage laten zien. Ze keken heel verbaasd dat ik zoveel flesjes bij me had haha :P En m'n flesje deet (anti-insectenspray) :( hebben ze ingenomen. Maar na de security heb ik weer een nieuwe gekocht.

Toen ik in het vliegtuig zat mocht ik eindelijk mijn cadeau openmaken die mijn moeder me meegegeven had. Het was een fotoboekje met allemaal leuke foto's erin! Superleuk! Ben ik echt blij mee!

Doordat de airco in het vliegtuig stuk was en gemaakt moest worden(en dat was te merken EN te ruiken ook) hadden we een uur vertraging. Ik zat tot Kigali (waar we een tussenstop hadden) naast een moeder en dochter dat waren leuke mensen.

Gister ben ik aangekomen in Oeganda! Ondanks een uur vertraging heb ik een goede reis gehad! Mijn visum was snel gekocht. En toen opzoek naar iemand met een bordje met mijn naam erop. Toen ik in de aankomsthal aankwam schrok ik nogal haha alleen maar donkere mensen en honderden (oke ik overdrijf graag een beetje haha) bordjes met namen erop. Ik dacht HELP! maar gelukkig zag ik snel een bordje met: ' Denise Blokland'. Lydia een lieve vrouw van het gasthuis waar ik de eerste nacht in verbleef kwam me ophalen en bracht me naar het gasthuis. Onderweg verbaasde ik mij erover dat er enorm veel mensen op straat rondliepen. Ook was het verschil tussen arm en rijk groter en dichterbij elkaar dan ik had verwacht. We reden door een wijk waar veel mensen op straat liepen en veel kleine huisjes en 'winkeltjes' waren en we reden een stukje de berg op en gelijk zag ik allemaal villa's met grote hekken en muren erom heen. Echt zo bizar.
Toen ik aankwam bij het gasthuis werd ik hartelijk ontvangen! Ik ben gaan douchen (koud water) heb m'n ouders gebeld en ben snel naar bed gegaan. (nadat ik de kamer had geinspecteerd op dieren haha

Ook was ik opzoek naar een stopcontact in het gasthuis om mijn telefoon op te laden en ik bleef maar zoeken toen dacht ik ohja ik ben ik afrika dat is hier natuurlijk niet zo vanzelfsprekend :) Gelukkig hebben ze hier wel stroom en warm water!

Heb heerlijk geslapen met oordoppen in tot 7 uur. Nu ik dit schrijf (later als dat het online staat) hoor ik allemaal dieren waar ik niet van wil weten wat het zijn. Door het geluid van de vogels voel ik me wel een beetje thuis. maar wat ik nog meer hoor. I don't know!

Toen ik wakker werd zag ik een prachtig uitzicht op het meer! En ik hebben lekker buiten in mijn 'afrikarok' zitten ontbijten. Toen ik aan het ontbijten was zag ik ineens 2 zwarte schatjes om een hoekje kijken wie ik was en wat ik aan het doen was. Ik zwaaide en stak m'n tong uit en direct kwamen ze dichterbij om gezellig te kletsen. Het verbaasde me dat hun engels beter is als dat van ;) Het waren Tessie, AJ en Victor (zie foto)

Om 10 uur (ipv 9 uur :P) werd ik opgehaald door James die me naar MTO Moyoni (in Jinja) bracht. Dit was een lange en indrukwekkende rit! Ik wilde onderweg nog pinnen maar de bank waar ik kan pinnen was niet open dus dan maar euro's gewisseld. Het straatbeeld is zo anders hier! Veel mooie kleurtjes maar ook veel armoede en afval langs te weg. En enorm veel motoren. Ze rijden hier als gekken dus ik heb mijn hart vastgehouden af en toe. Bij aankomst was het wel fijn om even met een Nederlander (winette) te kletsen. Het is hier echt prachtig! Net een paradijsje! Ik deel een kamer met een engels meisje die komt dinsdag pas aan.
Morgen ga ik samen met Winette zwemmen en een simkaart kopen zodat ik hier goedkoop kan internetten. Ik ben heel benieuwd naar wat ik nog meer ga zien en ik houd jullie op de hoogte!

Dikke kus,
Den

ohja en het is hier heerlijk weer! bloedheet haha

(foto's komen nog lukt nu even niet ga ik straks nog een keer proberen)

  • 08 Juli 2012 - 16:30

    Ina:

    Fijn dat je goed bent aangekomen, heeeel veel plezier!!!

  • 08 Juli 2012 - 16:37

    Mama:

    Klinkt echt goed allemaal Den. Lekker bekkie op die foto..hi..hi.. xxx

  • 08 Juli 2012 - 17:31

    Sarah Your Sistertje:

    Leuk Den,

    Ik mis je nu al wel hoor....
    Die kinderen vonden het zeker hartstikke leuk hoe jij deed...
    Lukt het een beetje met je Engels??? hahaha...
    En bij die tjek hoeveel flesjes had jij wel niet meee???!!!!!

  • 08 Juli 2012 - 17:41

    Marleen:

    You go girl!!
    Een hele goede tijd lieve Denies!

  • 08 Juli 2012 - 19:14

    Marieke:

    Lekker Den! Goed bezig! Ben blij dat je veilig aangekomen bent en dat je nu heerlijk bij Mto Moyoni bent! Heb een geweldige tijd daar en geniet van alle indrukken die je opdoet in Afrika... Tot over 'n weekje!

  • 08 Juli 2012 - 19:52

    Daddy:

    Lieverd. Ik ben trots op je, maar dat wist je al. Vaya con Dios. Geniet ervan en leuk dat je zo uitgebreid verslag doet. Love 'ye so much.

  • 08 Juli 2012 - 21:20

    Het Leukste Zusje :p:

    Heej Dennie, superleuk! leuke foto's ook. I love you en ik mis je! heel veel plezier en ik hoop dat het heel gaaf wordt!

    xx Anna-Wil

  • 08 Juli 2012 - 21:27

    Jannali:

    Super den!
    geniet ervan....
    ik zal je verhalen lezen! je kan trouwens goed schrijven.

    liefs uit oud-alblas
    xxxxx

  • 09 Juli 2012 - 08:36

    Oma:

    ik heb je verslag gelezen enheb alles in gedachten gezien, wist niet dat je een deniesje waar ben had , maar ineens zag ik je naam staan, ik hoop het elke dag even te lezen, maar we gaan zelf ook weg, lieve schat, kusjes van oma en opa blokland

  • 09 Juli 2012 - 11:56

    Daan Struijk:

    nou het klinkt allemaal leuk hoor, geniet er maar van!

  • 09 Juli 2012 - 14:42

    Ariël:

    Leuk Den! goed om te horen dat je het naar je zin heb,
    mis je nu al een beetje hoor!
    staat je trouwens goed 3 van die zwarte kindjes :p
    veel plezier !
    x Ariël

  • 09 Juli 2012 - 15:25

    Mammie:

    Wauw Den, straks kom je nog als een dierenvriend terug ! ;-p Zal ik Snoes en Dopsie vast de groeten doen ?? ;-)

  • 09 Juli 2012 - 15:37

    Marlien:

    Haha.. Denies met allemaal dieren, het moet niet gekker worden! :D Maar ziet er mooi uit zeg! xx

  • 09 Juli 2012 - 19:21

    Josje:

    Ha Nichie,

    Fijn dat je heel aangekomen bent!

    Haha, ik zie je al helemaal zoeken naar een stopcontact.

    Bye,

    Francien en Josje

  • 10 Juli 2012 - 14:47

    John:

    Goeie tijd daar!
    Veel plezier!

  • 11 Juli 2012 - 06:42

    Sonja Verhoeven:

    Hoi Denies, ik heb net met veel belangstelling je blog gelezen. Je weet vast wel dat Kirsten in Tanzania verblijft voor 3,5 week om als vrijwilliger te werken in een ziekenhuis...En jij als schoolvriendinnetje van Mu zit nu in het land ernaast....jullie zijn kanjers...geweldig. We blijven ook jou zeker volgen...Geniet er van en pas goed op je zelf!! Groetjes Sonja

  • 11 Juli 2012 - 08:40

    Tante Jacqie:

    wat leuk om op deze manier iets van je te horen! :) mooie foto's, en lekker zo'n kikker! Heel veel plezier nog, veel liefs uit het regenachtige katwijk van de heertjes.

  • 11 Juli 2012 - 17:55

    Ruben Kwakernaak:

    Hea Denies! ik werd door iedereen bij je thuis gedwongen om je reisblog te lezen en erop te reageren, dus bij deze! Superleuk dat je het zo naar je zin heb en natuurlijk blijft het harstikke goed van je wat je voor de mensen die het minder hebben dan wij overhebt! Ook heb ik nog een mededeling die je dag helemaal compleet maakt, namelijk dat ik vanaf morgenochtend zo'n 12000 kilometer verder van je verwijderd bent en je jezelf dus geen zorgen meer hoeft te maken dat ik huize blokland afbreek omdat ik dan in Amerika zit! :) Ik hoop dat je je ogen goed openhoud en jezelf volledig inzet voor de gemeenschap die je gaat helpen! Dikke kus Ruben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Afrika avonturen

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Home sweet home

26 Juli 2012

Avonturen

22 Juli 2012

Blue Bay

22 Juli 2012

Cribhouse maandag, dinsdag, woensdag, donderdag

16 Juli 2012

Bujumbura
Denies

Actief sinds 30 Maart 2012
Verslag gelezen: 987
Totaal aantal bezoekers 32174

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 04 Oktober 2012

Barcelona met Noukie

15 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Afrika avonturen

Landen bezocht: